skitigastrumpor

Alla inlägg under januari 2010

Av Gurra - 17 januari 2010 18:43

Jaha, det blev inget dräggande idag, mellan 13:30 och 18:00 repade jag med Johan, Adam, Pontus och Pål. Jag är lite öm i fingrarna efter ha spelat Walking-bas i 4,5 timmar :P


  

Sitter med farsan och kollar på Frasier och tittar på roliga gitarrer och basar på internet :)    


10-strängad gitarr från Halo---->

   

   


<----Dubbelhalsad 7-strängad bas från Conklin.







11-strängad bas  

 12-strängad bas nedan





                                      


16(!)-strängad gitarr/bas-------> 






 <-----vänsterhänt, 12-strängad bas



































     9-strängad hemmabyggd "tapping"-gura-->  





































Jaja, Nu orkar jag inte skriva mer, ska kolla på blåsningen och halvsova   

Får se om morgondagen blir schysst, hoppashoppashoppas! 


Dagens andra låt: "Twin Peaks, Fire Walk With Me" - Fantômas


Dagens ordspråk: Den som bäddar, får ligga.


Ha det!

//Gurra

  

Av Gurra - 17 januari 2010 11:51

Japp, då var det slut på veckan igen :)

Sitter hos farsan i morgonrock och softar, kanske inte går ut alls idag, får se :P


Huruvida min uppsats blev färdig eller inte spelar ingen roll, men resten av veckan har varit väldigt behaglig i alla fall :)

Onsdag: Softade med Line

Torsdag: Jammade och softade med Greken, Softade med Line

Fredag: Softade och var ute och gick med Robban, Pontus, Johnny, Oggy och Tobbe

Lördag: Var inne större delen av dagen. Skrev musik, gjorde dreads, åt, softade, stack ut för att köpa skräpmat, kollade på family guy och stack på fest. Var dock nykter :/

Söndag: Vi får se vad som händer :)


Jaja, nu ska jag softa lite mer :)


Dagens låt: "Jim Fear" - Dillinger Escape Plan


Ha det!

Gurra

Av Gurra - 13 januari 2010 08:43

sittar i köket och käkar frukost, fyfan vad trött jag är. Låg i sängen och övervägde huruvida jag ens skulle gå till skolan eller inte under en lång stund.


Snorig, trött, sur och vill inte tvingas göra klart den där jävla uppsatsen, men jag måste  :(


För övrigt är det "Hug a dreadhead-day" på lördag, så se till att krama nån med dreads då :D


morgonens låt: "Run (I'm a natural disaster)" - Gnarls Barkley


Nu ska jag käka klart, vakna, klä på mig och sedan stappla iväg till skolan.

Ha det!

//Gurra

Av Gurra - 12 januari 2010 23:51

Nu ska jag sova om en liten stund, är fett jävla trött, ska bli skönt.  (Hehe, bara för att det finns så underbart fula smilies på den här jävla sidan XD)


tisdag idag, började med Gehörs- och Musiklära, på Jazzlinjen endast benämnt som GeMu. Sedan följde den gamla vanliga 6 timmar och 15 minuter långa håltimmen som hemsöker mina tisdagar, men snart blir det nytt schema :D dör blir det bara 5 timmar och 10 minuter håltimme :P

Sedan skrev jag på min jävla uppsats som ska in imornn, orkar inte :(

Sedan sånglektion 16:00 :)


gjort två nya dreads idag, har nu 10 st. på skallen och tre bak i nacken, men det blir långsamt fler :D


Dagens låtar:

"No Shelter" - Rage Against The Machine

"911 is a joke" - Public Enemy


Nu ska jag sova och förbereda mig inför vad som nog kommer bli en arbetsfylld Onsdag.

Ha det!

//Gurra

Av Gurra - 11 januari 2010 21:40

Japp, idag började skolan igen. Pigg som fan på morgonen...inte.

Jag var mer dreadszombie än människa när jag utan något liv blicken stapplade ut i hallen iförd linne, mysbrallor och en handduk. Ställde mig i duschen och lät vattnet rinna över min nyvakna, stela kropp i ungefär 10-15 minuter för att sedan gå till köket och sätta mig ner och äta en skål müsli och en kopp potthett, becksvart kaffe :)~


Skolan är sig lik. Rytmik med Dans kl.08:30, Brukspiano kl.10:30, Idrott kl.10:10, Lunch, Samhällskunskap B kl.14:20 Som det ska vara :D


Ikväll var Oggy, Johnny och Pontus hemma hos mig, vi vaxade mina dreads, Oggy delade upp några sektioner där det ska bli dreaddisar, vi snackade skit, garvade och lyssnade på Hip-hop, reagge och ska. Soft kväll, med andra ord :)


Nu ska jag tupera och virka håret lite grann, halvsova och glo på ett avsnitt Frasier :)


Dagens artist och låt: Insane Clown Posse - Chikin Hunting (Så dålig att den blir bra :D)


Ha det!

//Gurra



Av Gurra - 11 januari 2010 01:26

Japp, ungefär 6 timmar sedan mitt senaste inlägg, men jag vill fördriva tiden med något eftersom jag inte kan sova :P


Här kommer en del av musiken jag nämnde i förra inlägget, lyssna och njut :)

Ska-P



För övrigt börjar jag skolan imorrn och måste jobba som fan på mitt Samhällskunskapsarbete och Röda ArméFraktionen :/ Men det löser sig :D

Har gjort två till dreads, är lite osäker hur det kommer se ut när det färdigt, men jag hoppas på det bästa :D


Längtar till musik direkt, nya bandet och allt som står med i min framåtblick för 2010 :D Det här kanske kommer att bli ett riktigt bra år :)


Nattens tips: Sov!

Nattens Musik: Sov!


Ha det!

//Gurra

Av Gurra - 10 januari 2010 19:26

Idag har jag gjort några till dreads av ren uttråkning, samt stickat lite på vad som ska bli en fin, olivgrön mössa :D, kollat på två avsnitt Frasier, börjat skriva lite mer musik. Slänger upp bilder på dreadsen och mössan när jag orkar :P


Dagens musik:

Bob Marley

Ska-P      


Dagens Tips:

1. Dreads är skitkul att göra :D

2. Ska och Reggae får en på riktigt schysst humör :D



Av Gurra - 9 januari 2010 15:43

Mår bättre nu sen senaste inlägget :P


Tänkte köra lite framåtblickande på det nya året:

Januari:

Dreads (hoppas)

  

Februari:

Musik Direkt med Black Coffee Quintet

  

Mars:

Starta upp nya hemliga bandet och börja lira ute :D


April:

???


Maj:

1:a maj!

  


Juni:

18 år!

Piercing!

  

P&L!

     


Juli:

Getaway Rock Festival!


Augusti:

Ny gitarr!!!

  


Tatuering (kanske)

  


september:

???


Oktober:

???


November:

???


December:

???



För övrigt hoppas jag att kunna få tag på ett gäng sköna trasor för stålarna jag får i Januari :)

Den här fattar man bara om man e Seinfeld-nörd :D

    


Den här är så smärtsamt sann XD

  


Aja, nu ska jag ta och klä på mig och hitta på nåt för dagen :D

Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards